Casa de Asigurări de Sănătate Dâmbovița aduce în atenție faptul că la nivelul județului functionează două centre de permanență.
Nr. crt | Centrul de permanenta | Adresa | Telefon |
1 | Centrul de permanenta RACARI | Str. T. Vladimirescu,
nr. 14A , Racari |
0245.658.864 |
2 | Centrul de permanenta GURA SUTII | Sat Gura Sutii,
com Gura Sutii |
0723.138.753
(Medic coordonator centru) |
Serviciile medicale acordate de către medicii de familie în cadrul centrelor de permanenţă sunt următoarele: asistenţă medicală în afecţiunile acute şi urgenţele medico-chirurgicale, în limitele competenţei medicului de familie şi posibilităţilor tehnice, trimitere către alte specialităţi în vederea internării, în cazul afecţiunilor acute şi urgenţelor medico-chirurgicale care depăşesc competenţele medicului de familie, administrarea medicației și materialelor sanitare necesare tratamentului de urgență care se asigură din trusa de urgență a centrului de permanență.
Garda se instituie în centrul de permanență, în zilele lucrătoare, între orele 15,00-8,00 și numai după terminarea programului stabilit pentru activitatea curentă a medicilor de familie în cadrul cabinetelor de medicină de familie din zonele arondate.
În zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale, precum și în zilele declarate libere de către Guvernul României, garda începe de la ora 8,00 și durează 24 de ore.
Funcționarea acestor centre de permanență are ca scop asigurarea continuității asistenței medicale în regim de gardă în zonele arondate, reprezentând una dintre soluțiile devenite necesare pentru a decongestiona Unitatile/Compartimentele de Primire a Urgențelor (UPU/CPU) ale spitalelor, unde zilnic este un aflux de pacienți foarte mare.
În urma unei analize temeinice, CAS Dâmbovița consideră absolut necesar inființarea de noi centre de permanență la nivelul județului Dâmbovița. Totodată susținem in egală măsură, necesitatea de conștientizare a populației cu privire la rolul Unității de Primiri Urgențe din cadrul unui spital.
Se recomandă cetățenilor, indiferent de statutul de asigurat, să se adreseze în caz de necesitate, MAI INTÂI acestor centre de permanență.