În județul Dâmbovița, în anul școlar 2024-2025, activitatea se va desfășura în peste 480 de instituții școlare (incluzând grădinițe, școli primare, gimnaziale, licee și unități postliceale), cuprinse în cele 153 de instutuții cu personalitate juridică. Numărul total de elevi, antepreșcolari și preșcolari înscriși în acest an școlar este de aproximativ 65000.
Prin diverse fonduri (buget județean, local, PNRR sau programe operaționale) au fost realizate investiții semnificative în infrastructura școlară, inclusiv modernizarea sălilor de clasă, dotarea laboratoarelor și îmbunătățirea condițiilor sanitare, informează Inspectoratul Școlar.
45 de unități de învățământ sunt relocate total sau parțial. Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a asigurat prin Comisia de mobilitate acoperirea celor peste 5000 de posturi didactice la nivelul întregului județ. Situațiile de vacantare apărute pe parcurs vor fi gestionate, dau asigurări reprezentanții IȘJ Dâmbovița.
Prin Casa Corpului Didactic Dâmbovița, prin proiecte naționale gestionate de Ministerul Educației și proiectele europene (Erasmus+) numeroși profesori au beneficiat de formare de calitate.
Începând cu 1 septembrie 2024, au intrat în vigoare noul Regulament de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP) și noul Statut al Elevului. Acestea aduc unele modificări, precum: evaluarea comportamentului elevilor la finalul fiecărui modul de învățare, numirea unui profesor responsabil cu proiectele europene în școli etc.
Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița continuă să colaboreze cu autoritățile locale și cu alte instituții interesate de educație pentru a crea un mediu educațional sigur și propice învățării. Se va continua implementarea Planului Național de Gestionare a Situațiilor de Violență și se vor pune în aplicare recomandările Ministerului Sănătății pentru începerea noului an școar în condiții optime, mai anunță IȘJ Dâmbovița.
În perioada următoare, prin inspectorii școlari, se vor desfășura activități de consiliere și sprijin, de monitorizare periodică a unităților de învățământ