Se oprește vânătoarea șoferilor în județul Dâmbovița. În cea mai recentă conferință de presă, comisarul-șef de poliție Polexe Viorel, inspector-șef IPJ Dâmbovița, a transmis că în județ se va renunța la practica de a monitoriza traficul cu aparate radar în mașini neinscripționate:
“Vă asigur că nu voi utiliza pe timpul mandatului meu, în județul Dâmbovița, mașini neincripționate pentru aparatul radar. Vreau să fim la vedere și conducătorul auto să nu se simtă șicanat. Dacă nu înțelege să respecte legea, va fi sancționat, dar echipajele vor fi la vedere. La fel vă asigur că voi fi dur cu cei care consumă alcool, droguri sau urcă la volan fără permis”.
Trei pistoale-radar noi au intrat recent în dotarea polițiștilor de la Serviciul Rutier Dâmbovița.
BILANȚUL ACCIDENTELOR DE CIRCULAȚIE ÎNREGISTRATE ÎN PERIOADA IANUARIE-FEBRUARIE 2023, LA NIVELUL JUDEȚULUI DÂMBOVIȚA
În perioada ianuarie-februarie 2023, pe raza județului Dâmbovița au fost înregistrate 81 de accidente de circulație, 81,48% dintre acestea fiind accidente rutiere ușoare.
Conform statisticilor, în intervalul orar 17:00-18:00, s-a înregistrat cel mai mare număr de accidente rutiere cu victime, această perioadă însumând 12,34 % din total.
Pe drumurile naționale ce tranzitează județul s-au înregistrat 30 de accidente de circulație, dintre care 7 au fost grave, iar pe cele județene, 19, dintre care 5 grave.
Astfel, pe DN 71, pe tronsonul Bâldana-Târgoviște s-au înregistrat 6 accidente de circulație, iar pe sectorul Târgoviște-Cota 1000, alte 5.
Pe DN 7, pe raza localităților Lungulețu-Titu-Produlești s-au înregistrat 6 evenimente rutiere, iar pe sectorul de drum Tărtășești-Slobozia Moară, 2.
Pe DN 1A, pe tronsonul Crevedia-Cornești au avut loc 5 accidente de circulație, iar pe DN 72A, Târgoviște-Malu cu Flori, Pe DN 72, Găești-Târgoviște și pe DN 61, Corbii Mari-Găești, câte un accident.
Principalele cauze generatoare de accidente identificate, la nivelul judeţului Dâmboviţa
- Viteza (neadaptarea vitezei la condițiile de drum reprezintă 18,51% din numărul total de accidente);
- Prioritate pietoni (neacordarea priorității de trecere pietonilor reprezintă 17,28% din numărul total de accidente);
- Abaterile pietonilor (12,34% din numărul total de accidente s-au produs pe fondul nerespectării regulilor de circulație de către pietoni, în special pe fondul traversării neregulamentare a străzii);
- Prioritate vehicule (neacordarea priorității vehiculelor care au acest drept reprezintă 12,34% din numărul total de accidente);
- Abateri bicicliști (11,11% din numărul total de accidente s-au produs pe fondul nerespectării regulilor de circulație de către această categorie de participanți la traficul rutier).