Reguli noi pentru vânzarea mașinilor second-hand. Registru RAR cu toate reparațiile și intervențiile și certificat cu privire la kilometraj și evenimente rutiere

Se schimbă regulile în piața mașinilor second-hand. Un proiect de lege prevede înfiinţarea unui Registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, dar și obligația ca la vânzarea unui vehicul rutier înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piaţa românească vânzătorul să prezinte cumpărătorului un certificat emis de RAR care conţine informaţiile existente în registru cu privire citirea kilometrajului implicarea vehiculului rutier într-un eveniment.

Inițiatorul proiectului este senatorul PNL Toma Petcu și acesta prevede:

– înfiinţarea unui Registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România

-interzicerea modificării kilometrajului unui autovehicul şi înregistrarea intervenţiilor în service pentru repararea unor avarii grave la direcţia, sistemul de frânare sau structura de rezistenţă a unei maşini.

– obligația service-urilor auto autorizate de a transmite indicaţia odometrului, indicaţii legate de repararea sau înlocuirea acestuia, valoarea kilometrajului înainte de intervenţia şi după intervenţia asupra odometrului, dar și date referitoare la principalele reparaţii executate asupra sistemului de direcţie, instalaţiei de frânare sau structurii de rezistenţă a caroseriei ori şasiului.

-modificarea kilometrajului va fi considerată infracţiune şi se va pedepsi cu închisoare de până la un an, la fel şi punerea în circulaţie a autovehiculelor cu kilometrajul defect sau vânzarea unei maşini cu odometrul modificat.

-obligația proprietarul autovehiculului să înlocuiască ”fără întârziere” un kilometraj defect, la un operator autorizat.

-eliberarea RAR Auto-Pass la vânzarea unui vehicul rutier înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piaţa românească (certificat emis de RAR care conţine informaţiile existente în registru cu privire citirea kilometrajului implicarea vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii grave la mecanismul de direcţie, instalaţia de frânare sau structura de rezistenţă a caroseriei ori şasiului. Certificatul va preciza de asemenea dacă maşina a fost rechemată în service de către producător).

Proiectul a trecut de Senat și a ajuns la Camera Deputaților.

 

Distribuie articol

Citește și ...