Victorii pentru cei cărora le-au crescut ratele la credite. Au apelat la CSALB și au obținut reducerea ratelor și a soldurilor, reducerea sau eliminarea comisioanelor și chiar scăderea dobânzii.

Românii cu credite vechi, în lei, calculate pe baza ROBOR sunt cei mai afectați în această perioadă. Unii au cerut refinanțarea creditelor și au optat pentru dobândă fixă între 7-10 ani. Acolo unde nu au mai putut suporta ratele și nu au reușit să găsească o variantă cu băncile, au apelat la CSALB (Centrul de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar) care mediază situațiile dificile dintre clienți și instituțiile financiar-bancare.

Mulți au reușit să iasă din impas. CSALB a prezentat câteva statistici interesante ce arată evoluția clară a activității de soluționare alternativă a diferendelor dintre consumatori și bănci în România:

-506 dosare au fost constituite doar în primele 9 luni ale anului 2022.
-dintre acestea, 428 au fost soluționate în mod amiabil. Spre comparație, în tot anul 2021 au fost soluționate doar 280 dosare.
-4300€ este valoarea medie a beneficiilor obținute de consumatori în urma negocierilor purtate cu banca în 2021, cu 70% mai mare decât în 2019.

9 din 10 negocieri între consumatori și bănci s-au încheiat cu împăcarea părților și cu acceptarea soluțiilor propuse de conciliatorii CSALB. În cei 6 ani de activitate s-au obținut beneficii de peste 7 milioane Euro pentru consumatori, sub diferite forme: reducerea ratelor și a soldurilor, reducerea sau eliminarea comisioanelor și chiar scăderea dobânzii.

Distribuie articol

Citește și ...